søndag den 30. juni 2013

Myntesnaps

Jeg kan såmænd godt lide spiritus. Men Jeg HADER den der snaps der fx. kommer bordet rundt til jule- og påskefrokoster. Yikes!

Derfor tænkte jeg, at jeg ville prøve at lave en selv, med noget som jeg elsker: mynte. Mmmm, duften og smagen er fantastisk. 

Så jeg plukkede en god håndfuld frisk mynte, stoppede det i en lille flaske (150 ml.), tilføjede cirka 25 g. akaciehonning, lidt limesaft og klar vodka. Den skal trække 3 dage og derefter filtreres den og smages til.



Tip: Snapsen passer godt til desserter, fordi mynte har en let sødlig smag og jeg synes at mynte især smager lækkert sammen med jordbær. 
Men forvent ikke en direkte sød snaps, da snaps jo smager.... af snaps! Altså stærkt og den kradser lidt i halsen :-) Den kan selvfølgelig sødes med ekstra honning, flormelis, sukker, eller hvad du nu synes.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar