onsdag den 9. oktober 2013

Blondies med lime og hindbær


Denne opskrift kommer fra en af mine yndlingsbloggere Anna Moltke Hansen fra chokoladebloggen "Anne au chocolat". (se hendes opskrift her)
Jeg er vild med al slags chokolade. Især hvid chokolade. Og så elsker jeg brownies! Så nu måtte jeg altså prøve at lave brownies i en udgave med hvid chokolade: blondies.
Og det kan virkelig anbefales! Hold nu fast, hvor smager det dejligt. Jeg tilføjede lidt ekstra lime, og det var virkelig superlækkert. Jeg bagte dem dagen før, og opbevarede dem på køl, så de kunne nå og trække lidt smag.
Jeg brugte en rund slip-letform.
Du skal bruge:

  • 200 g. smør
  • 300 g. hvid chokolade
  • 3 æg 
  • 175 g. sukker
  • 140 g. mel (JA, størstedelen af ingredienserne i denne kage er faktisk chokolade)
  • 1/4 tsk. salt
  • 100 g. hakkede mandler
  • 2 økologiske lime
  • En halv pose frosne hindbær

200 g. af den hvide chokolade smeltes over vandbad eller i en chokoladesmelter. Smørret smeltes i en gryde.
Æg, sukker, mel og salt pisjes sammen i en skål. Smør og chokolade vendes i dejen og de hakkede mandler tilsættes. De resterende 100 g. hvid chokolade hakkes og tilsættes. Limeskallen rives fra begge limefrugter, og saften presses fra den ene og tilsættes. Dejen hældes i formen og de frosne hindbær trykkes ned i dejen.
Kagen bages ved 180 grader varmluft i cirka 40-50 minutter, eller indtil midten er færdig! (jeg havde lidt problemer med at få midten helt færdigbagt, men prøv dig frem ved at stikke en gaffel i midten indimellem)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar